Pravila privatnosti01

Pravila zaštite osobnih podataka na web stranici www.sedamit.hr

1. Opće informacije

Ova Pravila zaštite privatnosti (dalje: Pravila) opisuju koje vaše osobne podatke prikupljamo, na koji način ih obrađujemo i u koje svrhe ih upotrebljavamo, kao i vaša prava povezana s vašim podacima.

Sedam IT d.o.o., Koledovčina 2, 10 000 Zagreb, OIB 95661305069  (u nastavku: "Sedam IT d.o.o.“ ili “mi“) obrađuje osobne podatke korisnika svojih usluga i posjetitelja stranice www.sedamit.hr u skladu s važećim propisima kojima je regulirana zaštita osobnih podataka (Opća uredba o zaštiti podataka 2016/679).

Poštujemo vašu privatnost i obrađujemo osobne podatke pošteno i zakonito, isključivo temeljem valjanih pravnih propisa, odnosno sukladno vašim suglasnostima za obradu.

 

2. Način i svrha obrade osobnih podataka

Promotivne poruke   

Pristup internetskoj stranici www.sedamit.hr je slobodan i ne zahtijeva registraciju. Želite li primati promotivne poruke o našim proizvodima i uslugama to možete napraviti jednostavnom prijavom vaše e-mail adrese, bez potrebe registracije. U svakom trenutku možete odustati od primanja promotivnih poruka tako da u primljenoj promotivnoj poruci odaberete ponuđenu opciju povlačenja suglasnosti.

Kontaktiranje

Obratite li nam se s upitima, podatke koje nam pri tome dostavite obrađujemo isključivo za pružanje traženih informacija. Nakon odgovora na vaš upit, dostavljene podatke ćemo obrisati.

Osobni podaci koji su nužni za rješavanje reklamacije proizvoda, čuvaju se 12 mjeseci od dana zaprimanja, sukladno propisima kojima se uređuju prava potrošača.

 

3. Zaštita osobnih podataka

Prikupljene osobne podatke obrađujemo uz obveznu primjenu odgovarajućih pravnih, tehničkih i organizacijskih mjera sigurnosti kako bismo spriječili svaku njihovu neovlaštenu obradu. Pristup vašim osobnim podacima ograničen je samo na one zaposlenike kojima su te informacije nužne za pružanje naših usluga. Kontinuirano educiramo naše zaposlenike o važnosti povjerljivosti podataka te čuvanju privatnosti i zaštiti vaših podataka. Prikupljamo samo one podatke koji su nužni za predmetnu obradu i ne čuvamo ih dulje nego li je potrebno, odnosno određeno zakonskim propisima.

 

4. Vaša prava

U svakom trenutku od nas možete zatražiti informaciju o obradi vaših osobnih podataka i ostvarivanju sljedećih prava:

  • prava na pristup podacima koji se odnose na vas,
  • ispravak ili dopunu vaših osobnih podataka radi njihove točnosti,
  • brisanje osobnih podataka (ako ne postoje opravdani razlozi za njihovo čuvanje),
  • ograničenje obrade osobnih podataka, i
  • povlačenje suglasnosti za obradu podataka (npr. za primanje promotivnih poruka).

Smatrate li da je neko od vaših prava povrijeđeno, možete podnijeti prigovor Agenciji za zaštitu osobnih podataka, Martićeva ulica 14, HR – 10 000 Zagreb, email: azop@azop.hr. 

 

5. Kontakt za zaštitu osobnih podataka

Zahtjeve, pritužbe ili upite koji se odnose na obradu i zaštitu osobnih podataka možete uputiti na adresu elektroničke pošte zop@sedamit.hr.

Sukladno važećim zakonskim propisima kojima je regulirana zaštita osobnih podataka svaki zahtjev/upit bit će riješen što je prije moguće, a najkasnije u roku od 30 dana od zaprimanja.

Prilikom kontakta i postavljanja navedenih zahtjeva uložit ćemo odgovarajuće napore da potvrdimo vaš identitet i spriječimo neautoriziranu obradu osobnih podataka.

 

Službenik za zaštitu osobnih podataka

Sedam IT d.o.o.

Koledovčina 2

HR-10 000

Tel. +385 1 2353 777

Fax. +385 1 2353 707

E-mail: info@sedamit.hr

 

6. Pravila zaštite osobnih podataka drugih web stranica/trećih osoba trećih strana

Na ovoj stranici pronaći ćete poveznice na druge web stranice ili portale. Pravila o zaštiti osobnih podataka na tim portalima mogu biti različita od ovih Pravila.

Na našoj stranici možemo vam ponuditi i značajke društvenih mreža koje omogućavaju dijeljenje osobnih podataka na društvenim mrežama. Stoga vas upućujemo da se upoznate s pravilima o zaštiti osobnih podataka koja se primjenjuju na stranicama drugog portala ili društvenoj mreži odnosno od strane trećih osoba.

U slučaju promjena ovih Pravila obavijestit ćemo vas o tome na ovoj stranici i ažurirati datum izmjene politike privatnosti kako slijedi.

 

Ova Pravila posljednji put su izmijenjena 02.12.2019. godine.

 

HTTP kolačići (Cookies)

Uvjeti korištenja “kolačića”

Prvim korištenjem web lokacije smatra se da ste u cijelosti upoznati s ovim Uvjetima, da su vam jasni i da ih prihvaćate. Ako niste suglasni s njima, molimo da ne pristupate web lokaciji i da ne koristite njezine sadržaje. Ako imate bilo kakvih pitanja ili nejasnoća vezanih za Uvjete korištenja, molimo vas da se obratite na našu email adresu: info@sedamit.hr.

Zadržavamo pravo izmjene izgleda i sadržaja web lokacije te Uvjeta korištenja, stoga vas molimo da ih povremeno proučite kako biste se upoznali s mogućim promjenama. Smatrat ćemo da vaše naknadno korištenje web lokacije znači vaše prihvaćanje svih eventualnih izmjena.

 

Kolačići (cookies)

Kolačići (tzv. cookies) su minijaturne datoteke koje se pohranjuju na računalo ili mobilni uređaj kada posjetimo neku web stranicu. Kolačići dozvoljavaju web stranici da “zapamti” aktivnosti ili postavke posjetitelja iz prethodnih posjeta kako bi ih pri sljedećoj posjeti mogla automatski primijeniti. Na taj način web stranica “zna” da ste već bili ovdje i u nekim slučajevima prilagođava ono što vidite na ekranu. Kolačići se najčešće koriste za pamćenje specifičnih preferencija korisnika, za pomoć pri unosu informacija koje su već unesene prilikom prethodnih posjeta. Web stranica www.sedamit.hr koristi tzv. kolačiće (cookies) – skup podataka koji služe kao vaš anonimni individualni identifikator, na način da ga web lokacija šalje vašem pregledniku i pohranjuje na vaše računalo. Kolačići se koriste za funkcioniranje svih značajki web lokacije i boljeg korisničkog iskustva.

Kolačiće još dijelimo i na kolačiće prve i kolačiće treće strane. Kolačići prve strane dolaze s web lokacije na kojoj se upravo nalazite, dok kolačići treće strane dolaze putem oglasa ili kroz vanjske servise s drugih web mjesta. Kolačići prve strane, osim za pravilno funkcioniranje web stranica, koriste se i za statističko praćenje aktivnost na web stranici. Podaci koji se tom svrhom prikupljaju uključuju IP adresu korisnika, podatke o pregledniku, jeziku, operativnom sustavu i druge standardne statističke podatke koji se prikupljaju i analiziraju isključivo u anonimnom i masovnom obliku. Kolačići treće strane se najčešće koriste od strane oglašivačkih mreža za analizu ponašanja korisnika na raznim web stranicama. Svrha analize je profiliranje korisnika prema demografiji, interesima i sl., što se najčešće koristi u svrhu oglašavanja.

 

Kako kolačići zapravo rade?

Kolačići informacije pohranjuju u obliku parova “ključeva” i “vrijednosti” unutar tekstualnih datoteka.

Prilikom pristupanja web lokaciji www.sedamit.hr kolačići identificiraju parametre pretraživača, no ne i samih korisnika. Ukratko, svrha kolačića je dobronamjerna, nisu štetni i ne mogu nositi viruse te omogućavaju bolje korisničko iskustvo prilikom surfanja.

Ako niste suglasni s upotrebom kolačića, možete ih lako izbrisati (ili spriječiti) na svom računalu pomoću postavki preglednika kojim se koristite. Više informacija o upravljanju kolačićima dostupne su na stranicama preglednika koji koristite ili na www.allaboutcookies.org.

Budući da je svrha kolačića poboljšanje i omogućivanje što boljeg korisničkog iskustva korištenja naše web lokacije i njezinih procesa u punom opsegu njihove funkcionalnosti, napominjemo da sprječavanjem ili brisanjem kolačića možete onemogućiti funkcioniranje značajki web lokacije ili prouzročiti drukčiji rad i izgled u vašem pregledniku.

 

Statistika

Web stranica www.sedamit.hr koristi alat Google Analytics za statističko praćenje korisničke aktivnosti. Korisnička aktivnost se prati radi osiguravanja ispravnog funkcioniranja web stranice s ciljem unapređivanja stranice i poboljšavanja korisničkog iskustva. Google Analytics ne omogućava identifikaciju korisnika, premda obrađuje neke tipove privatnih podataka poput IP adrese. To se postiže agregiranjem podataka i tehnikama anonimizacije poput maskiranja IP adrese.

Detaljne informacije o ovoj usluzi i kolačićima koje koristi, kao i o mogućnostima korisnika da reguliraju praćenje vlastite aktivnosti, dostupne su na: https://www.google.com/analytics/learn/privacy.html.

Kodeks poslovnog ponašanja02

SEDAM IT Kodeks poslovnog ponašanja predstavlja smjernicu zaposlenicima, partnerima i suradnicima društva SEDAM IT d.o.o. (u daljnjem tekstu: Društvo/Sedam IT) kako se ponašati u svakodnevnom radu na pravno prihvatljiv način, uz visoku razinu integriteta te slijedeći vrijednosti i kulturu Društva stvaramo naš jedinstveni način rada i dobar ugled Društva.

Namjena ovog Kodeksa je da svim radnicima, rukovoditeljima i povezanim osobama na jednostavan i transparentan način dâ okvir za ponašanje u poslovanju te da im pruži jasne upute o postupanju u svim situacijama koje se mogu očekivati u poslovnom procesu.

1. Što nas odlikuje

Za uspjeh ili neuspjeh te odluku kupca da odabere Sedam IT nije odlučujući samo jedan dobar proizvod, ugled Društva također značajno utječe na ovu odluku. Sukladno tome očekuje se od članova uprave, rukovodećeg osoblja i zaposlenika i vanjskog osoblja koji rade za Društvo Sedam IT ponašati se na način definiran ovim Kodeksom i time stvarati osnovne elemente kao što su povjerenje, vjerodostojnost, pouzdanost i dobar ugled.

Kao dodatni dio poslovnog uspjeha se ubraja integritet i osobna odgovornost svakog pojedinca za svoje djelovanje, tj. korporacijska kultura bazirana na etičkim i moralnim vrijednostima. Poslovni uspjeh ne stoji iznad prava i zakona, poslovni uspjeh ne stoji iznad morala i integriteta. Način na koji Društvo ostvaruje poslovni uspjeh jednako je važan kao i sam poslovni uspjeh. Kodeks poslovnog ponašanja predstavlja okvirni orijentir za ovu pretpostavku. On obuhvaća dva važna aspekta, na jednoj strani održavanje prava i pridržavanje zakona, a na drugoj strani specifični zahtjevi Društva za primjerenim postupanjem. Oni su za Društvo unutarnji zahtjev i u isto vrijeme jamstvo prema Društvu, te osiguravaju transparentnost i prepoznatljivost Društva na tržištu.

Ovaj Kodeks poslovnog ponašanja vrijedi za sve zaposlene u tvrtki, od članova uprave, rukovodećih osoba do svih zaposlenika. Između ostalog on vrijedi i za osobe koje po svojim ulogama imaju sličan status kao naši zaposlenici (npr. vanjski suradnici). On daje pregled o razumijevanju vrijednosti Društva i zahtjevima ponašanja za njene zaposlenike, a ovisno o potrebi konkretiziran je kroz interne norme i pravila. U ovo vrijednosno razumijevanje ubraja se međusobno poštovanje i prihvaćanje u svakodnevnom ophođenju. Uz to, poštujemo i pojedinačnu kulturu svake zemlje u kojoj djelujemo.

Kodeks ponašanja i vrijednosti koje utjelovljuje nisu ograničene na zaposlenike Društva. To objašnjava zašto Društvo očekuje i od svojih vanjskih suradnika (agencijskih radnika, konzultanata, dobavljača, studenata i dr.) da se pridržavaju pravila ponašanja koja se očituju ovim Kodeksom i da ih nastoji obvezati na isto ugovorom.


1.1. Naše organizacijske vrijednosti

Svi naši zaposlenici zajednički i svakodnevno doprinose da organizacijska kultura bude zdrava i da se svaki zaposlenik osjeća dobro i prihvaćeno. Društvo poštuje načelo jednakih prilika i međusobnog poštivanja. Svi imaju jednak tretman i iste mogućnosti u svim situacijama radnog odnosa, neovisno o spolu, dobi, vjeri, rasi, boji kože, spolnoj orijentaciji, etničkom podrijetlu, odnosno zemlji podrijetla ili invalidnosti.

Od svih zaposlenika se očekuje da se međusobno ophode s poštovanjem. Svaki oblik uznemiravanja kao što su uvredljive primjedbe, neželjeno spolno približavanje ili druge verbalne izjave, slikovni prikazi ili fizički oblici ponašanja kojima se stvara zastrašujuće, neprijateljsko ili nepristojno radno okruženje neće se tolerirati. Prema kolegama, klijentima, dobavljačima, vanjskim suradnicima i privremeno zaposlenima te drugim osobama koje su povezane s Društvom treba se uvijek ponašati dostojanstveno i s poštovanjem.

Društvo štiti zdravlje i sigurnost svih zaposlenika, posjetitelja i drugih osoba koje su uključene u poslovne procese te poštuje sve zakone i propise koji se odnose na zaštitu okoliša, zaštitu zdravlja i sigurnost na radnom mjestu. Zdravi i sigurni poslovni procesi doprinose sprječavanju bolesti i ozljeda te potiču osjećaj zadovoljstva na radnom mjestu.

Gradimo ekipu koja je svjesna zajedničkih kvaliteta i svojim ponašanjima njeguje vrijednosti Društva. Bez obzira je li riječ o radu na projektima, suradnji s klijentima ili obavljanju svakodnevnih zadataka, svemu pristupamo vrlo ozbiljno i odgovorno. Cijenimo slobodu i inovativno razmišljanje, ali istovremeno smatramo da su povjerenje i kvalitetna suradnja ključni za zadovoljstvo svih uključenih strana.

Vrijednosti koje njegujemo u našoj organizaciji su:

Inovativnost

Potičemo naše zaposlenike i  partnere da bez straha od pogreške budu  inovativni, drukčiji i skloni testiranju  novoga. Toleriramo eventualne pogreške nastale tijekom samog procesa kao  sastavni dio inovativnosti, a najbolje ideje prepoznajemo i nagrađujemo uložen trud.

Sloboda

Potičemo naše zaposlenike i  partnere da bez straha od pogreške budu  inovativni, drukčiji i skloni testiranju  novoga. Toleriramo eventualne pogreške nastale tijekom samog procesa kao  sastavni dio inovativnosti, a najbolje ideje prepoznajemo i nagrađujemo uložen trud.

Suradnja

Za nas je suradnja ključan  faktor za odgovoran i kvalitetan zajednički rad, temeljen na stručnosti i  povjerenju, koji nas vodi prema ostvarenju naših ciljeva i ideja. Njegujemo razmjenu mišljenja kao sastavni oblik kvalitetne suradnje, a primjerena i  poslovna komunikacija čvrst je temelj svakog poslovnog odnosa.

Kvaliteta

Usredotočeni smo na izvrsnost  te korisniku isporučujemo rješenja i usluge najvišeg standarda. Vjerujemo da  samo na taj način možemo ispoštovati ugovorene rokove, isporučiti dodanu  vrijednost te biti pouzdan i poželjan partner.

Povjerenje

Bez obzira radi li se o našim  zaposlenicima ili partnerima, sve poslovne odnose temeljimo na obostranom  povjerenju i činjenici da se možemo osloniti jedni na druge.

Odgovornost

Za nas je odgovornost svijest o  tome da sami imamo utjecaj na ono što se događa nama i u našem poslovnom  okruženju.

Zadovoljstvo korisnika

Individualnim pristupom svojim  klijentima značajno smanjujemo rizik od neuspjeha te pomažemo da se  maksimiziraju potencijali i izbjegnu eventualne propuštene mogućnosti.

Više o našim vrijednostima i organizacijskoj kulturi možete pogledati na: https://www.sedamit.hr/o-nama/nase-vrijednosti

1.2. SEDAM IT načela poslovnog integriteta

Moderno i zakonito korporativno upravljanje

Poštujemo sve zakonske propise kojima se uređuju upravljanje i nadzor društva te se vodimo međunarodno priznatim standardima i najboljim praksama dobrog, odgovornog i suvremenog korporativnog upravljanja. Povodom navedenog, komercijalni ugovori koje Društvo sklapa sadrže klauzulu o integritetu kojim ugovorne strane jamče korektnost u postupku te izostanak bilo kakve zabranjene prakse, odnosno da članovi upravnog, upravljačkog ili nadzornog tijela ili osobe ovlaštene za zastupanje, donošenje odluka ne sudjeluju niti su sudjelovali u zločinačkoj organizaciji, korupciji, prijevari, terorizmu ili kaznenim djelima povezana s terorističkim aktivnosti, pranjem novca, dječjim radom ili drugim oblicima trgovanja ljudima.

o   POSLOVANJE BEZ KORUPCIJE

Da bi očuvala povjerenje svojih kupaca, poslovnih partnera, dioničara i javnosti, Društvo čvrsto odbacuje i sve oblike koruptivnog ponašanja i izbjegava čak i sam prijedlog takvog ponašanja. To znači da zaposlenici Društva ne smiju nuditi, obećavati ili davati prednosti bilo kojem državnom službeniku u svojoj zemlji ili inozemstvu, niti bilo kojem donositelju odluka koji djeluju u privatnom sektoru u zemlji ili inozemstvu, kako bi postigli povlaštene uvjete ili povoljnu odluku za Društvo. Zaposlenici Društva moraju o tome voditi računa i kod poklona kao i kod poziva na poslovne ručkove ili događanja. Zaposlenici Društva si ne smiju dozvoliti primati obećanja ili ponude za povlastice i ne smiju primati povlastice, ako kod davatelja tih povlastica može nastati ili će nastati privid da se na zaposlenika na ovaj način može utjecati pri njegovim poslovnim odlukama. Nadalje, zaposlenici Društva ne smiju nikada zahtijevati nikakve pogodnosti za sebe ili treće strane. Društvo ne donira novac strankama i izabranim dužnosnicima niti im odobrava donacije koje imaju novčanu vrijednost koja je izvan okvira zakonski dopuštenog i u tom smislu nema doprinosa politici. Kako bi se naglasila obveza suzbijanja korupcije te zaštita prijavitelja nepravilnosti Društvo je donijelo Pravilnik o postupku unutarnjeg prijavljivanja nepravilnosti i imenovanju povjerljive osobe kojim je pobliže uređen postupak unutarnjeg prijavljivanja nepravilnosti u Društvu, pri čemu se nepravilnostima smatra kršenje zakona i drugih propisa te nesavjesno upravljanje javnim dobrima, javnim sredstvima i sredstvima Europske unije koje predstavlja ugrožavanje javnog interesa, a koja su povezana s obavljanjem poslova u Društvu.

o   POŠTIVANJE MEĐUNARODNIH TRGOVINSKIH STANDARDA

Društvo održava internacionalne poslovne odnose te na taj način aktivno sudjeluje u internacionalnoj razmjeni dobara odnosno usluga i promiče slobodnu svjetsku trgovinu. Društvo se, pri tome, pridržava relevantnih međunarodnih trgovinskih kontrola i važećih propisa.

o   OPTIMALNA NABAVA

Organizacijska cjelina, kao i ovlaštene strane nadležne za nabavu dobara i usluga , odgovorni su za kompetentnu nabavu prema optimalnim uvjetima i u korist Društva. Organizacijska cjelina za nabavu postupa sukladno odgovarajućim, važećim, i primjenjivim propisima zemalja u kojima je Društvo aktivna. Zaobilaženje organizacijske cjeline nadležne za nabavu može dovesti do negativnih posljedica za Društvo. Iz tog razloga je organizacijskoj cjelini nadležnoj za nabavu dana odgovornost za sve nabavne aktivnosti.

o   MODERNE POSLOVNE PRAKSE I TEHNOLOGIJE

U svakodnevnom radu primjenjujemo najbolje poslovne prakse kako bismo na najbolji način odgovorili na potrebe i zahtjeve modernog poslovanja. Koristimo relevantne svjetske izvore kako bismo se informirali o naprednim metodama upravljanja organizacijama i projektima, te primjenjujemo i razvijamo moderne i inovativne tehnologije.

o   POŠTIVANJE LJUDSKIH PRAVA I PRAVA DJECE

Društvo poštuje propise Ujedinjenih naroda o ljudskim pravima i pravima djece te je oštar protivnik svih oblika dječjeg rada. Društvo poštuje sve zakonske propise koji reguliraju minimalnu dob za zapošljavanje. Društvo nema niti je ikad imala sklopljen niti jedan ugovor o radu s osobama mlađim od 15 godina, niti mlađim od 18 godina. Na taj način transparentno podržavamo zabranu dječjeg rada i nadziremo primjenu načela u svim državama poslovanja.

Transparentni i poticajni poslovni odnosi sa zaposlenicima, kupcima, dobavljačima, partnerima i širom zajednicom

Povjerenje i fer-odnosi u poslovnim odlukama su odlučujući u postupanju prema poslovnim partnerima Društva. Privatni interesi i osobne povlastice zaposlenika ne smiju utjecati na poslovne odluke.

           

o   PROVJERENI DOBAVLJAČI

Društvo održava poslovne odnose sa svojim dobavljačima na temelju povjerenja i pravednosti. Zauzvrat Društvo očekuje od svojih dobavljača da ju tretiraju s istom razinom poštovanja i integriteta. Često su dobavljači u isto vrijeme i korisnici. Društvo se suzdržava od stjecanja nepoštene prednosti iz takve situacije i strogo razdvaja sve povezane kupovne i prodajne aktivnosti. Poslovi povezani međusobnim obvezama moraju biti uvijek odobreni od organizacijske cjeline nadležne za nabavu.

o   POŠTENA KONKURENCIJA

Društvo i njegovi zaposlenici se obvezuju na pošteno natjecanje u svim poslovnim odnosima. Oni osiguravaju da s konkurentima, korisnicima i dobavljačima nema sporazuma o cijenama, tržištu ili podjeli područja koji mogu ograničiti konkurenciju. To se posebno odnosi na raspisivanja natječaja. Poslovne odluke donose se neovisno i bez razmjene povjerljivih informacija s konkurentima. Društvo ne širi pogrešne informacije o proizvodima i uslugama konkurentnih poduzeća, niti slijedi na drugi način nelojalnu ili kroz zlouporabu ostvarenu konkurentnu prednost.

o   TRANSPARENTNO FINANCIJSKO IZVJEŠĆIVANJE

Financijska izvješća se podnose u skladu s nacionalnim propisima za objavljivanje završnih računa i predstavljaju stvaran i pravedan pregled imovine, obveza, rezultata poslovanja i financijskog položaja Društva.

o   SPRJEČAVANJE PRANJA NOVCA

Društvo poduzima sve neophodne mjere za sprječavanje pranja novca u sferi svog utjecaja. Svi zaposlenici obvezni su poštivati opća načela suzbijanja pranja novca definirana relevantnim zakonima i direktivama o suzbijanju pranja novca, a time dajemo svoj doprinos u borbi protiv terorizma te pratimo sve relevantne direktive.

o   TRANSPARENTNA SPONZORIRANJA

Sponzoriranje se ubraja u komunikacijske instrumente Društva. Sve aktivnosti u svezi sa sponzoriranjem podliježu prikladnim i dokazivim komunikacijskim i marketinškim uslugama sponzoriranog partnera odnosno organizatora i moraju se transparentno odvijati.

o   RAZVIJENA DRUŠTVENA ODGOVORNOST

Društvo od osnutka ima visoko razvijenu svijest i motivaciju pozitivno utjecati na širu zajednicu kroz različite mehanizme: donacije, volontiranje i stipendije koje redovno provodimo usmjerene su poticanje udruga, djece i izvrsnih studenata.

Svjesni smo i utjecaja našeg poslovanja na okoliš. Svi naši dobavljači su svjetske organizacije s ciljem potpunog minimiziranja emisije stakleničkih plinova do 2030. godine. U našem svakodnevnom radu promoviramo minimiziranje potrošnje energije i papira, te koristimo reciklirani papir.

o   VISOKO KVALITETAN ODNOS SA ZAPOSLENICIMA

Ne postoji diskriminacija u zapošljavanju, plaćama, mogućnostima edukacije, napredovanju, prestanku radnog odnosa ili umirovljenja na temelju rase, nacionalnog podrijetla, vjere, dobi, invalidnosti, spola, bračnog statusa, seksualne orijentacije, članstva u sindikatu ili političkog opredjeljenja. Društvo se dostojanstveno i s poštovanjem odnosi prema svakom zaposleniku.

Provodimo suvremen proces zapošljavanja uz jasnu komunikaciju prava i obveza svih uključenih strana.

Smjernice za sprječavanje ostalih sukoba interesa

Društvo očekuje da osobni interesi članova uprave, rukovodećih osoba i svih zaposlenika nisu u sukobu s interesima samog Društva.

o   SPOREDNE DJELATNOSTI

Sporedne djelatnosti ne smiju biti u sukobu s interesima Društva, to naročito važi za sporedne djelatnosti u korist konkurenata.

o   SUDJELOVANJE U VLASNIŠTVU

Zaposlenici koji imaju suvlasnički udio u konkurentnim poduzećima ili kod poslovnih partnera Društva, preko kojih je moguće vršiti poduzetnički utjecaj, ne postupaju u interesu Društva.

Uporaba kompanijske imovine u privatne svrhe

Upotreba kompanijske imovine u osobne svrhe dozvoljena je samo ako je to predviđeno ugovorom o radu, kolektivnim ugovorom ili internim pravilima, odnosno ako to predstavlja dobru (uobičajenu) poslovnu praksu.

Intelektualno vlasništvo

Intelektualno vlasništvo predstavlja ključnu komponentu našeg uspjeha, stoga je imperativ za Društvo da dosljedno poštuje i zaštiti prava vezana uz intelektualno vlasništvo, uključujući autorska prava, patente i žigove. Zaštita intelektualnog vlasništva igra ključnu ulogu u očuvanju naše konkurentske prednosti. Od naših zaposlenika očekujemo odgovorno postupanje s tim pravima i njihovu primjenu, te isto tako očekujemo poštovanje intelektualnog vlasništva drugih.

2. Sigurnost podataka

Sigurnost podataka

Sigurnost podataka je za Društvo od izvanrednog značaja. Sigurnost podataka utječe na poslovni uspjeh i na javni ugled. Društvo štiti poslovne podatke, korisničke podatke, podatke poslovnih partnera i dioničara te osobne podatke zaposlenika svim dostupnim i prikladnim tehničkim i organizacijskim sredstvima koja joj stoje na raspolaganju, od neovlaštenog pristupa, neovlaštene uporabe, gubitka ili preuranjenog uništavanja te iste koristi isključivo za ostvarenje ciljeva poslovanja. Ovo se obavlja uz poštivanje odgovarajućeg pravnog okvira i nacionalnih zakona kao i u skladu s internim politikama i pravilima.

Zaštita podataka

Društvo je svjesno visoke senzibilnosti povjerenih osobnih podataka njezinih korisnika, poslovnih partnera, zaposlenika i dioničara, i štiti te podatke postupajući na oprezan i odgovoran način. Stoga Društvo poduzima veliki broj tehničkih i organizacijskih mjera u cilju osiguranja povjerljivosti osobnih podataka. Svaki pojedinac je u okviru svojih zadaća odgovoran za pružanje visoke razine zaštite podataka. Zaposlenici Društva se dosljedno pridržavaju odredaba za zaštitu osobnih podataka, poštuju i uvažavaju naročito osobna prava osoba čiji podaci se prikupljaju, obrađuju i koriste.

Opća obveza povjerljivosti

Pored tehničkih i organizacijskih mjera za zaštitu podataka, svaki zaposlenik Društva je obavezan štititi poslovne interese istoga. Iz tog razloga, sve informacije koje izlaze iz kompanije ili su vezane za kompaniju moraju biti dostavljene isključivo ovlaštenim primateljima, nevezano jesu li zaposlenici Društva ili trećih strana.

Jednako tako Društvo vodi računa o povjerljivosti informacija i štiti poslovne dokumente od neovlaštenog pristupa. Zbog toga, zaposlenici su, u obavljanju svog posla i radnih zadataka, poštovati privatnost i povjerljivost svih dostupnih osobnih podataka, uključujući, ali ne ograničavajući se na osobne podatke klijenata, ugovornih partnera, drugih radnika poslodavca i/ili trećih osoba s kojima Društvo surađuje. Zaposlenici nisu ovlašteni ni pod kakvim okolnostima otkivati podatke, informacije i isprave za koje saznaju tijekom obavljanja svojih radno-pravnih obveza, osim u slučaju nužnosti izvršenja zakonskih obveza ili obveza postupanja po odluci tijela javne vlasti. Obveza zaštite povjerljivih podataka i informacija vrijedi i nakon odlaska zaposlenika iz društva.

Sa svim suradnicima koji tijekom poslovanja mogu imati pristup povjerljivim informacijama Društvo potpisuje sporazum o povjerljivosti informacija. To vrijedi, između ostalog, za savjetnike, financijske institucije, vanjske odvjetnike i dr.

 

Povlaštene informacije

Kako bi se osigurala cjelovitost tržišta i povećalo povjerenje javnosti u financijska tržišta, zaposlenici Društva pridržavaju se pravila kojima se zabranjuje korištenje unutarnjih informacija, osobito pravila o povjerljivosti, zabrani izdavanja preporuka ili poticanja drugih te zabrani korištenja povlaštenih informacija.

Povjerljivim i povlaštenim se smatraju sve informacije koje nisu javne dostupne i za Društvo predstavljaju vrijednost. Može se raditi o pismenim, elektroničkim ili drugim oblicima informacija. U to spadaju:

· dokumenti te njihov sadržaj i prilozi, slike, tablice, grafikoni, nacrti, crteži, makete, modeli, uzorci, fotografije, mikrofilmovi, filmovi, te bilo koji drugi zapisi koji su svjetlosno, zvukovno, magnetski, strojno, ručno ili na drugi način zabilježeni na određenoj površini

· kompjuterski programi, nalozi, naredbe, upute, predmeti, objekti, mjere ili postupci

· prototipovi, nacrti i intelektualno vlasništvo, pogotovo ukoliko su isti u svojoj naravi nedostupni javnosti

· poslovni procesi, planovi ili namjere, poslovne ili tržišne prilike, poslovni odnosi ili operacije, liste partnera, dobavljača, korisnika te njihovi kontakti

· zapisi o klijentima, zaposlenicima i suradnicima

· korespondencija i razgovori

· pojedinosti o poslovnim odnosima i ugovorima

· podaci o prometu i druge informacije financijske prirode

· marketinški planovi i strategije

· podaci važni za plaćanje

· sigurnost elektroničke pošte, računalna i mrežna sigurnost

U okviru zakonskih odredbi elektronička se komunikacija preko sustava za informacijsku ne smatra privatnom. U privatne svrhe sustave za informacijsku tehnologiju poduzeća treba koristiti samo u vrlo ograničenoj mjeri, poštujući važeće sigurnosne standarde koji vrijede za informacijsku tehnologiju. Važno je da se podaci za pristup mrežama Društva, kao što su korisnička imena i lozinke, sigurnosni kodovi i kodovi za pristup prostorijama Društva uvijek pažljivo čuvaju. Uređaji i materijalna imovina koja pripada Društvu, kao što su na primjer prijenosna računala i mobilni telefoni ne smiju se posuđivati. O svim potencijalnim sigurnosnim incidentima u vezi sa sigurnošću elektroničke pošte, računala ili mreža treba obavijestiti interni tim Društva – 7sigurno.

3. Poštivanje Kodeksa poslovnog ponašanja

Društvo očekuje od članova uprave, rukovodećih osoba, svih zaposlenika te vanjskih suradnika da se ponašaju u skladu s Kodeksom. Svako kršenje ovih pravila, zakonskih obveza ili unutarnjih politika i propisa može imati ozbiljne posljedice ne samo za one koji ih čine, već i za Društvo. Slijedom toga kršenje pravila se neće tolerirati.

Pogrešno ponašanje i prekršaje, Društvo sankcionira u okviru zakonskih odredbi konzekventno i bez iznimke, ne uzimajući u obzir razinu ili poziciju osobe koja je to izvršila i o kojoj se radi.

Društvo će bez iznimke snažno sankcionirati bilo kakvo kršenje pravila Kodeksa ili zakonskih odredbi.

Bilo koji radnik koji se suoči s situacijom u kojoj postoji sumnja u nezakonite ili nemoralne aktivnosti ili postupke koji krše smjernice, procedure, Kodeks ili zakone, ima odgovornost odmah prijaviti bilo kakve sumnje u kršenje.

Svako kršenje u pravilu treba prijaviti Povjerljivoj osobi (zaposlenik Društva koji je imenovan za zaprimanje prijava nepravilnosti i vođenje postupka u vezi s prijavom nepravilnosti, sukladno Pravilniku o postupku unutarnjeg prijavljivanja nepravilnosti i imenovanju povjerljive osobe) ili Zamjeniku Povjerljive osobe. No, ima li zaposlenik određene dvojbe oko iznošenja određenog pitanja, može se obratiti i svom nadređenom.

Prijava se podnosi Povjerljivoj osobi ili Zamjeniku povjerljive osobe neposredno u pisanom obliku, a istu je moguće poslati poštom, usmeno izjaviti na zapisnik ili dostaviti u elektroničkom obliku na e-mail adresu Povjerljive osobe: PrijavaNepravilnosti@sedamit.hr. Društvo će sa svakom prijavom kršenja postupati povjerljivo i poduzeti sve da zaposlenik zbog toga ne snosi nikakve posljedice. Svaka prijava temeljito će se ispitati. Ako zaposlenik postupa u dobroj namjeri, ali se njegove sumnje ne potvrde, ne mora strahovati ni od kakvih negativnih posljedica. Svaka vrsta negativne izjave prema zaposlenicima koji su prijavili kršenje smatrat će se ozbiljnim nepoštivanjem Kodeksa. Ako je zaposlenik sam uključen u kršenje Kodeksa, pravovremena prijava i suradnja u potpunom utvrđivanju svih okolnosti i ograničenju štete mogu ublažiti pravne posljedice.

Društvo će dva puta godišnje provoditi interni audit u svrhu provjere poštivanja ovog Kodeksa. Svi zaposlenici su dužni dati sve informacije u svrhu uspješne provedbe audita.

Svi zaposlenici Društva bit će upoznati s Kodeksom u roku od 15 dana od objave, odnosno u roku 15 dana od dana zapošljavanja za nove zaposlenike. Društvo će na redovnim kvartalnim sastancima svih zaposlenika vršiti dodatnu edukaciju i promociju ovog Kodeksa. Sve menadžerske i voditeljske razine zaposlenika imat će posebnu godišnju edukaciju i provjeru poznavanja ovog Kodeksa.

Ujedno, svi zaposlenici i partneri Društva mogu u bilo kojem trenutku zatražiti pojašnjenje ili tumačenje odredbi Kodeksa, bilo od Povjerljive osobe i Zamjenika Povjerljive osobe ili od pravnika Društva.

4. Završne odredbe

SEDAM IT Kodeks poslovnog ponašanja donesen je 5.9.2023. godine te stupa na snagu i primjenjuje se danom njegova donošenja. Kodeks je objavljen na mrežnim stranicama i intranetu Društva čime se osigurava njegova dostupnost svim zaposlenicima kao i široj poslovnoj zajednici.

Dodatne informacije

Link za sve ostale informacije vezano za Društvo Sedam IT možete pronaći ovdje: https://www.sedamit.hr/

Sjedište Zagreb

SEDAM IT d.o.o.

Koledovčina 2, Zagreb

Tel: +385 1 2353 777

Email: info@sedamit.hr

Podružnica Osijek

Josipa Jurja Strossmayera 341, Osijek

Podružnica Split

Matoševa 56, Split

Podružnica Varaždin

Anina ulica 2, Varaždin

Antikorupcijska politika03

Korupcija je u najširem smislu svaki oblik zloupotrebe ovlasti radi osobne ili skupne koristi bilo da se radi o javnom ili privatnom sektoru. To je svaki čin kojim se, suprotno javnom interesu, nedvojbeno krše moral i pravne norme te povrjeđuju temelji vladavine prava.

Korumpiranom osobom smatra se svaka službena ili odgovorna osoba koja radi osobne koristi ili koristi skupine kojoj pripada zanemari opći interes koji je dužna štititi obzirom na zakone, položaj i ovlasti koje su joj povjerene.

Korumpiranim se smatra i građanin koji nudi ili pristaje na davanje zatraženog mita kako bi korumpirana osoba činjenjem, nečinjenjem ili propuštanjem činjenja pomogla u ostvarivanju koristi za pojedine osobe ili skupine.

SEDAM IT d.o.o. (u daljnjem tekstu: Društvo/SEDAM IT) se ovom Antikorupcijskom politikom uključuje u aktivnosti borbe protiv korupcije.

Cilj ove Politike je:

· Definirati standarde poslovanja, aktivnosti i mjere koje SEDAM IT poduzima u cilju prepoznavanja, sprječavanja i/ili minimiziranja rizika korupcije te upravljanja njima.

Svrha ove Politike je:

· Pozitivno utjecati na poslovno okružje i biti aktivno uključeni u borbu protiv korupcije.

Područje primjene ove Politike:

· Ova Politika primjenjuje se na SEDAM IT i sva povezana društva te sve zaposlenike i poslovne partnere, što uključuje dobavljače, vanjske suradnike, studente, savjetnike i ostale poslovne partnere.


RIZICI I NAČELA ANTIKORUPCIJSKOG DJELOVANJA

Zabrana koruptivnog ponašanja

Da bi očuvalo povjerenje kupaca, poslovnih partnera, dioničara i javnosti, Društvo čvrsto odbacuje sve oblike koruptivnog ponašanja i izbjegava čak i sam prijedlog takvog ponašanja. To znači da zaposlenici Društva ne smiju:

­· nuditi, obećavati ili davati prednosti bilo kojem državnom službeniku u svojoj zemlji ili inozemstvu, niti bilo kojem donositelju odluka koji djeluju u privatnom sektoru u zemlji ili inozemstvu, kako bi postigli povlaštene uvjete ili povoljnu odluku za Društvo. Zaposlenici Društva moraju o tome voditi računa i kod poklona kao i kod poziva na poslovne ručkove ili događanja;

­· primati obećanja ili ponude za povlastice i ne smiju primati povlastice, ako kod davatelja tih povlastica može nastati ili će nastati privid da se na zaposlenika na ovaj način može utjecati pri njegovim poslovnim odlukama;

­· nikada zahtijevati nikakve pogodnosti za sebe ili treće strane.

Nema političkog utjecaja

Društvo ne donira novac strankama i izabranim dužnosnicima niti im odobrava donacije koje imaju novčanu vrijednost koja je izvan okvira zakonski dopuštenog i u tom smislu nema doprinosa politici.

Transparentna financijska izvješća

Financijska izvješća se podnose u skladu s nacionalnim propisima za objavljivanje završnih računa i predstavljaju stvaran i pravedan pregled imovine, obveza, rezultata poslovanja i financijskog položaja Društva.

Sprječavanje pranja novca

Društvo poduzima sve neophodne mjere za sprječavanje pranja novca u sferi svog utjecaja. Svi zaposlenici obvezni su poštivati opća načela suzbijanja pranja novca definirana relevantnim zakonima i direktivama o suzbijanju pranja novca, a time dajemo svoj doprinos u borbi protiv terorizma te pratimo sve relevantne direktive.

Transparentna sponzoriranja

Sponzoriranje se ubraja u komunikacijske instrumente Društva. Sve aktivnosti u svezi sa sponzoriranjem podliježu prikladnim i dokazivim komunikacijskim i marketinškim uslugama sponzoriranog partnera odnosno organizatora i moraju se transparentno odvijati.

Uporaba imovine društva u privatne svrhe

Upotreba imovine Društva u osobne svrhe dozvoljena je samo ako je to predviđeno ugovorom o radu, kolektivnim ugovorom ili internim pravilima, odnosno ako to predstavlja dobru (uobičajenu) poslovnu praksu.

Smjernice za sprječavanje ostalih sukoba interesa

Društvo očekuje da osobni interesi članova uprave, rukovodećih osoba i svih zaposlenika nisu u sukobu s interesima samog Društva.

Sporedne djelatnosti

Sporedne djelatnosti ne smiju biti u sukobu s interesima Društva, to naročito važi za sporedne djelatnosti u korist konkurenata.

Sudjelovanje u vlasništvu

Zaposlenici koji imaju suvlasnički udio u konkurentnim poduzećima ili kod poslovnih partnera Društva, preko kojih je moguće vršiti poduzetnički utjecaj, ne postupaju u interesu Društva.

EDUKACIJA ZAPOSLENIKA

Svi postojeći zaposlenici Društva bit će upoznati s ovom Politikom u roku od 15 dana od dana objave, odnosno u roku 15 dana od dana zapošljavanja za nove zaposlenike.

Društvo će na redovnim kvartalnim sastancima svih zaposlenika obavljati dodatnu edukaciju i promociju ove Politike.

Sve menadžerske i voditeljske razine zaposlenika imat će posebnu godišnju edukaciju i provjeru poznavanja ove Politike.

PRAĆENJE PRIMJENE I REDOVNI AUDIT

Društvo će dva puta godišnje provoditi interni audit u svrhu provjere poštivanja ove Politike. Svi zaposlenici su dužni dati sve informacije u svrhu uspješne provedbe audita.

PRIJAVA NEPRAVILNOSTI

Kako bi se naglasila obveza suzbijanja korupcije te zaštita prijavitelja nepravilnosti Društvo je donijelo Pravilnik o postupku unutarnjeg prijavljivanja nepravilnosti i imenovanju povjerljive osobe kojim je pobliže uređen postupak unutarnjeg prijavljivanja nepravilnosti u Društvu, pri čemu se nepravilnostima smatra kršenje zakona i drugih propisa te nesavjesno upravljanje javnim dobrima, javnim sredstvima i sredstvima Europske unije koje predstavlja ugrožavanje javnog interesa, a koja su povezana s obavljanjem poslova u Društvu.

Sukladno Pravilniku o postupku unutarnjeg prijavljivanja nepravilnosti i imenovanju povjerljive osobe, prijava nepravilnosti se podnosi Povjerljivoj osobi ili Zamjeniku povjerljive osobe neposredno u pisanom obliku, a istu je moguće poslati poštom, usmeno izjaviti na zapisnik ili dostaviti u elektroničkom obliku na e-mail adresu Povjerljive osobe: PrijavaNepravilnosti@sedamit.hr.

ZAVRŠNE ODREDBE

SEDAM IT Antikorupcijska politika donesena je 5.9.2023. godine te stupa na snagu i primjenjuje se danom donošenja. Ova Politika je objavljena na mrežnim stranicama i intranetu Društva čime se osigurava dostupnost svim zaposlenicima.


Pravilnik o prijavljivanju nepravilnosti04

PRAVILNIK O POSTUPKU UNUTARNJEG PRIJAVLJIVANJA NEPRAVILNOSTI I IMENOVANJU POVJERLJIVE OSOBE

25.11.2019. godine

                                                                                   

Temeljem članka 18. Zakona o zaštiti prijavitelja nepravilnosti (NN, br. 17/19.) Uprava t.d. SEDAM IT d.o.o. dana 25.11.2019. godine donosi

PRAVILNIK O POSTUPKU UNUTARNJEG PRIJAVLJIVANJA NEPRAVILNOSTI

I IMENOVANJU POVJERLJIVE OSOBE

     I.         OPĆE ODREDBE

Članak 1.

Ovim Pravilnikom o postupku unutarnjeg prijavljivanja nepravilnosti i imenovanju povjerljive osobe (u daljnjem tekstu: Pravilnik) pobliže se uređuje:

1.    postupak unutarnjeg prijavljivanja nepravilnosti u t.d. SEDAM IT d.o.o. (u daljnjem tekstu: Poslodavac);

2.    imenovanje povjerljive osobe i zamjenika povjerljive osobe Poslodavca za zaprimanje prijava nepravilnosti i vođenje postupka u vezi s prijavom nepravilnosti;

3.    zaštita prijavitelja nepravilnosti i čuvanje podataka zaprimljenih u prijavi nepravilnosti od neovlaštenog otkrivanja.

Članak 2.

„Nepravilnosti“ su kršenja zakona i drugih propisa te nesavjesno upravljanje javnim dobrima, javnim sredstvima i sredstvima Europske unije koje predstavlja ugrožavanje javnog interesa, a koja su povezana s obavljanjem poslova kod Poslodavca.

„Prijavitelj nepravilnosti“ je fizička osoba koja prijavljuje nepravilnosti koje su povezane s obavljanjem poslova kod Poslodavca (u daljnjem tekstu: Prijavitelj).

Obavljanje poslova iz prethodnog stavka ovog članka uključuje radni odnos, rad izvan radnog odnosa, volontiranje, ugovore o djelu, studentske poslove, sudjelovanje u postupcima zapošljavanja u svojstvu kandidata, kao i svako drugo sudjelovanje u djelatnostima Poslodavca.

„Povjerljiva osoba“ je zaposlenik Poslodavca imenovan za zaprimanje prijava nepravilnosti i vođenje postupka u vezi s prijavom nepravilnosti.

„Povezane osobe“ su bračni ili izvanbračni drug, životni partner ili neformalni životni partner, srodnici po krvi u ravnoj liniji, srodnici u pobočnoj liniji do četvrtog stupnja, srodnici po tazbini do drugog stupnja, skrbnik, partner – skrbnik djeteta te posvojitelj, odnosno posvojenik te druge fizičke i pravne osobe koje se prema drugim osnovama i okolnostima opravdano mogu smatrati interesno povezanima s Prijaviteljem.

„Unutarnje prijavljivanje nepravilnosti“ je otkrivanje nepravilnosti Poslodavcu.

Nadležno tijelo za vanjsko prijavljivanje nepravilnosti je pučki pravobranitelj.

Članak 3.

Izrazi koji se koriste u ovom Pravilniku, a imaju rodno značenje, bez obzira na to koriste li se u muškom ili ženskom rodu, odnose se jednako na muški i ženski rod.

    II.         POSTUPAK UNUTARNJEG PRIJAVLJIVANJA NEPRAVILNOSTI

Članak 4.

Postupak unutarnjeg prijavljivanja nepravilnosti započinje dostavljanjem prijave povjerljivoj osobi.

Prijava nepravilnosti sadrži podatke o Prijavitelju (ime i prezime, mjesto stanovanja i kontakt), naziv Poslodavca, podatke o osobi i/ili osobama na koje se prijava odnosi (ime i prezime, naziv radnog mjesta/mjesto rada), datum prijave i opis nepravilnosti koja se prijavljuje.

Ako prijava nepravilnosti ne sadrži elemente utvrđene prethodnim stavkom ovog članka, Prijavitelj se poziva na dopunu, odnosno ispravak, a ukoliko ne udovolji traženome, povjerljiva osoba postupit će sukladno članku 5. stavak 1. podtočka 4. ovog Pravilnika ako je prijavitelj suglasan s takvim postupanjem, odnosno ukoliko se radi o anonimnoj prijavi nepravilnosti.

Prijava se podnosi neposredno u pisanom obliku, a istu je moguće poslati poštom, dostaviti u elektroničkom obliku na e-mail adresu povjerljive osobe ili usmeno izjaviti na zapisnik.

Povjerljiva osoba postupa isključivo s onim prijavama koje se odnose na nepravilnost u poslovanju, odnosno obavljanje poslova.

Povjerljiva osoba će postupati po svim prijavama uključujući i anonimnima, osim ako iz same prijave očigledno, nedvosmisleno i nesporno proizlazi da prijava nije istinita ili ozbiljna.

Evidencija prijava nepravilnosti vodi se u elektroničkom obliku i zaštićena je od neovlaštenog pristupa.

Članak 5.

Povjerljiva osoba će:

- zaprimiti prijavu nepravilnosti;

- ispitati prijavu nepravilnosti najkasnije u roku od 60 dana od dana zaprimanja prijave;

- bez odgode poduzeti radnje potrebne za zaštitu Prijavitelja, ukoliko je isti učinio vjerojatnim da jest ili bi mogao biti žrtva štetne radnje zbog prijave nepravilnosti;

- prijavu o nepravilnosti proslijediti tijelima ovlaštenim na postupanje prema sadržaju prijave, ukoliko ista nije riješena s Poslodavcem, ako se utvrdi da nepravilnost ne postoji ili se ista ne može ispraviti;

- obavijestiti Prijavitelja, na njegov zahtjev, o tijeku i radnjama poduzetima u postupku i

omogućiti mu uvid u spis u roku od 30 dana od dana zaprimanja zahtjeva;

- pisanim putem obavijestiti Prijavitelja o ishodu postupka odmah nakon njegova završetka;

- pisanim putem izvijestiti nadležno tijelo za vanjsko prijavljivanje nepravilnosti o

zaprimljenim prijavama u roku od 30 dana od dana odlučivanja o prijavi;

- čuvati identitet Prijavitelja i podatke zaprimljene u prijavi od neovlaštenog otkrivanja, odnosno objave drugim osobama, osim ako to nije suprotno zakonu.

Povjerljiva osoba će postupati po svim prijavama uključujući i anonimnima, osim ako iz same prijave očigledno, nedvosmisleno i nesporno proizlazi da prijava nije istinita ili ozbiljna.

           

  III.         IMENOVANJE POVJERLJIVE OSOBE I ZAMJENIKA ZA ZAPRIMANJE PRIJAVA NEPRAVILNOSTI

Članak 6.

Povjerljivu osobu za unutarnje prijavljivanje nepravilnosti Poslodavac imenuje na prijedlog najmanje 20 % radnika.

Ako više grupa od po najmanje 20 % radnika predloži Poslodavcu različite osobe, Poslodavac će za povjerljivu osobu imenovati onu koju je predložilo više radnika, a ako se radi o istom broju radnika, onda će između ta dva ili više prijedloga izabrati Poslodavac.

Ukoliko 20 % radnika ne donese odluku o prijedlogu imenovanja povjerljive osobe, Poslodavac će povjerljivu osobu imenovati samostalno.

Članak 7.

Zamjenika povjerljive osobe imenuje Poslodavac na prijedlog povjerljive osobe, na neodređeno vrijeme, do opoziva/razrješenja, odnosno prestanka dužnosti.

Sva prava, ovlasti i obveze povjerljive osobe na odgovarajući način primjenjuju se na zamjenika.


Zamjenik djeluje kada povjerljivoj osobi prestane ta dužnost iz bilo kojeg razloga do imenovanja nove osobe, odnosno u slučaju duže nenazočnosti povjerljive osobe (30 i više dana) ili ako ga povjerljiva osoba posebno za to ovlasti ili u slučaju kraće nenazočnosti povjerljive osobe ako je situacija takva da se ne može čekati.


U dogovoru s povjerljivom osobom zamjenik može stalno sudjelovati u radu povjerljive osobe, kao pomoćnik.

Članak 8.

Poslodavac imenuje povjerljivu osobu i zamjenika povjerljive osobe uz njihov prethodni pristanak.

Povjerljiva osoba i zamjenik povjerljive osobe koji obavlja poslove povjerljive osobe imaju pravo na:

- zaštitu sukladno postupcima za prijavljivanje nepravilnosti predviđenim Zakonom o zaštiti prijavitelja nepravilnosti;

- sudsku zaštitu;

- naknadu štete.

  IV.         RAZRJEŠENJE POVJERLJIVE OSOBE, OPOZIV I PRESTANAK TE DUŽNOSTI

Članak 9.

Povjerljiva osoba može pisanim putem tražiti da je se razriješi te obveze, odnosno dati pisanu izjavu da povlači svoj pristanak.


U slučaju iz stavka 1. ovoga članka Poslodavac će razriješiti povjerljivu osobu i o tome obavijestiti radnike te zatražiti prijedlog druge osobe, a u nastavku postupati sukladno članku 6. ovoga Pravilnika.

Članak 10.

Povjerljiva osoba koja je imenovana na način iz članka 6. stavak 1. ovog Pravilnika, može se opozvati odlukom 20 % radnika, u kojem slučaju će Poslodavac razriješiti imenovanu povjerljivu osobu i imenovati novu u roku od mjesec dana od dana donošenja odluke o opozivu. Prilikom opoziva grupa od 20 % radnika trebala bi odmah dati prijedlog nove povjerljive osobe. Do donošenja odluke o imenovanju nove povjerljive osobe, poslove povjerljive osobe obavlja njezin zamjenik, osim ako okolnosti upućuju na to da je potrebno privremeno imenovati treću osobu za povjerljivu osobu.

Poslodavac može opozvati povjerljivu osobu imenovanu na način iz članka 6. stavak 4. ovog Pravilnika kada postoje opravdani razlozi za prestanak obavljanja dužnosti povjerljive osobe.

Članak 11.

Ako povjerljivoj osobi prestane ugovor o radu kod Poslodavca ili postane zakonski zastupnik istoga time joj prestaje svojstvo povjerljive osobe te se dalje postupa na način određen člankom 6. ovoga Pravilnika.

Članak 12.

Do imenovanja nove povjerljive osobe sve poslove povjerljive osobe obavlja zamjenik.

   V.         ZAŠTITA PRIJAVITELJA NEPRAVILNOSTI I ČUVANJE PODATAKA ZAPRIMLJENIH U PRIJAVI NEPRAVILNOSTI

Članak 13.

Postupak zaštite Prijavitelja započinje dostavljanjem prijave nepravilnosti nadležnom tijelu i provodi se sukladno propisima koje primjenjuje pučki pravobranitelj te odredbama Zakona o zaštiti prijavitelja nepravilnosti.

Poslodavac će poduzeti sve nužne i potrebne mjere radi:

- zaštite Prijavitelja od štetne radnje;

- zaustavljanja štetnih radnji i otklanjanja njihovih posljedica;

- otklanjanja utvrđenih nepravilnosti.

Identitet Prijavitelja, odnosno podaci na osnovi kojih se može otkriti njegov identitet te drugi podaci koji su navedeni u prijavi nepravilnosti zaštićeni su. Iznimno, a ukoliko Prijavitelj pristane na otkrivanje tih podataka iii ukoliko je u tijeku postupka nužno otkriti identitet Prijavitelja, a u skladu s propisima kojima se ureduje zaštita osobnih podataka, sam identitet Prijavitelja može se otkriti.

Osobni podaci sadržani u dokumentaciji iz postupka prijave nepravilnosti čuvaju se najduže 5 godina od zaprimanja prijave nepravilnosti, odnosno do okončanja sudskog postupka za zaštitu prijavitelja nepravilnosti.

Članak 14.

Osoba kojoj Prijavitelj prijavi nepravilnosti i svaka druga osoba koja sudjeluje u postupku po prijavi nepravilnosti dužna je štititi podatke koje sazna u prijavi.

Povezana osoba ima pravo na zaštitu kao Prijavitelj ukoliko učini vjerojatnim da je prema njoj počinjena štetna radnja zbog povezanosti s Prijaviteljem.

Poslodavac čuva podatke zaprimljene u prijavi od neovlaštenog otkrivanja, osim ukoliko isto nije suprotno zakonu.

Povjerljiva osoba dužna je i po prestanku obavljanja dužnosti povjerljive osobe, pa i nakon prestanka radnog odnosa kod poslodavca čuvati povjerljivost podataka za koje je doznala tijekom obavljanja poslova povjerljive osobe.

  VI.         DOBRA VJERA PRIJAVITELJA NEPRAVILNOSTI

Članak 15.

Prijavitelj nepravilnosti dužan je savjesno i pošteno prijavljivati nepravilnosti o kojima ima saznanja i koje smatra istinitim u trenutku prijavljivanja nepravilnosti.

VII.         ZABRANA ZLOUPORABE PRIJAVLJIVANJA NEPRAVILNOSTI

Članak 16.

Zabranjena je zlouporaba prijavljivanja nepravilnosti.

Zlouporabu prijavljivanja nepravilnosti čini osoba koja:

- dostavi informaciju za koju je znala da nije istinita,

- uz zahtjev za postupanje u vezi s prijavom nepravilnosti traži protupravnu korist,
- poduzima druge radnje kojima je svrha isključivo nanijeti štetu Poslodavcu.

Osoba iz prethodnog stavka ovog članka nema pravo na zaštitu iz članka 8 ovog Pravilnika te odgovara za prekršaj, sukladno odredbama Zakona o zaštiti prijavitelja nepravilnosti.

VIII.         ZAVRŠNE ODREDBE

Članak 17.

Za slučajeve koji nisu uređeni ovim Pravilnikom, neposredno se primjenjuju odredbe Zakona o zaštiti prijavitelja nepravilnosti.

Članak 18.

O imenovanoj povjerljivoj osobi Poslodavac će obavijestiti sve radnike putem elektroničke pošte.

Ovaj Pravilnik objavljen je na intranetu Poslodavca čime se osigurava njegova dostupnost svim radnicima te stupa na snagu i primjenjuje se danom njegova donošenja.

U Zagrebu, 25.11.2019. godine