18 trenutaka koji su nas obilježili

Sedmica slavi

Ove godine Sedmica slavi svoju punoljetnost, a u nastavku smo izdvojili neke od važnih trenutaka koji su obilježili naš put. Na ovaj način želimo reći veliko hvala svim našim zaposlenicima i korisnicima bez kojih danas ne bismo bili tu gdje jesmo!

1
2003

Osnovana Sedmica

Naša je priča započela davne 2003. godine u želji da promijenimo ICT svijet na bolje, s fokusom na visoko zadovoljstvo korisnika, izvrsnost u izvršenju projekata i odličnu atmosferu. U posljednjih 18 godina zajedničkim smo snagama rasli i stvarali bolju Sedmicu, a ponosni smo što su neki od začetnika Sedmice i danas s nama.

U tu svrhu, razgovarali smo s našom direktoricom Zajedničkih Poslova, Mirjanom Šimunović, i saznali kako je to bilo u samim počecima.

Naša Mirjana dio je Sedmice od početka, kada je s još 18 kolega krenula u ovu pustolovinu, nadajući se, ali ne znajući da ćemo ovoliko narasti i uistinu postati jedni od lidera IT industrije. Iz te davne 2003. pamti kako su imali samo prazan prostor i veliku želju da zajedno stvore nešto značajno. Tako su zajedničkim snagama postavili Sedmicu na noge, pri čemu nitko nije pitao što je čiji posao, već su djelovali kao jedno. Ispričala nam je i kako od prvih dana posebno pamti igranje igrica u pauzama, zajedničke ručkove i druženja, bakalar i fritule za Badnjak – tradicija koja je zaživjela do danas…

Iako kaže kako je svaki teambuilding bio poseban i donio sa sobom pregršt nezaboravnih uspomena, u sjećanje joj se posebno urezao onaj iz 2010. godine, sa slike pored. Zadatak im je tada bio da u timovima smišljaju scenarije, režiraju te snimaju filmove (trenutno razmišljamo o nekoj internoj filmskoj večeri jer to silno želimo vidjeti😁)!

2
2004

Prvi CRM i Kontakt centar implementiran u FINA-i

Možemo reći da je 2004. godina bila važna prekretnica u našem poslovanju. Suradnja s FINA-om prvi je veliki ugovor koji nam je otvorio vrata prema korisnicima. U FINA-i smo implementirali Sedam kontakt centar, temeljen na rješenju Cisco Unified Contact Center Enterprise, te Sedam CRM. Alan Bunjevac, naš Glavni arhitekt programskih rješenja, koji je s nama od samih početaka Sedmice te je ujedno jedan od šestorice koji su razvijali ova rješenja, ispričao nam je čega se sjeća iz tih dana. “Kako je aplikacija bila velika, a VPN u to doba nezgrapan, zapravo nam je bilo nezgodno raditi iz našeg tadašnjeg ureda pa smo većinu vremena provodili s laptopima u FINA-i.” A osim uspomena iz predvorja FINA-e, rekao je kako to razdoblje pamti ponajviše po mnogo truda, rada i zajedničke predanosti ovom projektu, iz kojeg smo mnogo toga naučili te sazrijeli kao firma.

Na fotki su Alan i ekipa davne 2004. 😊

3
2006

Ante postao Sedmaš

2006. godine pridružio nam se i naš sadašnji CEO, Ante Jurišić. Na svom putu u Sedmici prošao je mnogo toga, od pozicije inženjera, mjesta u presalesu, prodaji pa do predsjednika Uprave. U nastavku pogledajte o čemu smo razgovarali u kratkom intervjuu:

Koja ti je prva uspomena s početka rada u Sedmici?

Sjećam se da je moj prvi veliki korisnik bio VIPnet (današnji A1), s kojim smo sklopili ugovor za održavanje NetCentrex i Cisco PGW softswitcheva preko kojih je VIPnet nudio fiksnu telefoniju. Na prvi sastanak s tehničkom ekipom otišao sam s našim Hrvojem Selakom, koji je tada bio mrežni inženjer, stariji i puno iskusniji od mene. Nakon sastanka VIPnet-ovci su nas odlučili provesti po sistem sali u kojoj je smješten sustav, a ja sam, u neznanju jer je to bila moja prva velika sistem sala, pitao kakva je ovo centrala – pokazujući na veliki uređaj u kutu sobe. Dobio sam odgovor da je to klima. 😀 Od tada neko vrijeme nisam pitao ništa.

Što ti je bilo najizazovnije?

Definitivno je to bio prelazak na funkciju predsjednika Uprave. Iako sam do tada skupio dosta iskustva radeći razne poslove i surađujući s puno korisnika te većinom ljudi u Sedmici, ipak nikada prije nisam bio odgovoran za vođenje ljudi niti sam ikome bio direktno šef. Dobiti odmah cijelu firmu pod upravljanje je bilo u najmanju ruku zanimljivo.

Što bi izdvojio kao uspjeh na koji si posebno ponosan?

Ponosan sam na činjenicu da su mnogi ljudi, s kojima sam radio dok sam bio inženjer, još uvijek tu te da zajedno surađujemo i dijelimo i uspjehe i neuspjehe. Također sam ponosan na ekipu koja je došla kasnije i koja stvara jednu novu mlađu Sedmicu koja je sve bolja i agilnija.

Kako vidiš Sedmicu u narednih nekoliko godina?

Vidim još veću i bolju Sedmicu nego što je sada. Sedmicu koja se dijelom specijalizira i odvaja svoje startup-ove u nove tvrtke koje vladaju tržištem regije i svijeta u područjima za koja su specijalizirana, dok Sedam IT nastavlja biti lokalni lider u isporuci IT infrastrukturnih rješenja i pomaže svojim velikim korisnicima prebroditi izazove digitalne transformacije svog poslovanja.

4
2008

Započeo razvoj Matisona

Matison Lawful Interception predstavlja rješenje za zakonito presretanje komunikacije koje se, kao podružnica Sedmice, razvija već više od 10 godina. Iako je u počecima produkt nosio ime Sedam LI, tranzicijom na internacionalno tržište odlučili smo ga rebrendirati u današnji Matison. Matison, kao startup, službeno je nastao 2017. godine, a zanimljivo je i porijeklo njegova imena – naime, inspiracija je bio slavni matematičar Alan Mathison Turing, koji je, između ostaloga, radio na pronalaženju načina za dekriptiranje poruka koje su izmjenjivale neprijateljske snage tijekom rata.

O uspjesima, izazovima i uspomenama razgovarali smo s našim Rikom Lušom, Business Development Managerom u Matisonu. Ispričao nam je kako je uspjeh, a ujedno i veliki izazov za Matison, bila upravo izgradnja brenda prepoznatljivog u svijetu, u čemu smatra da smo postavili dobre temelje. „U narednim godinama, ideja je da nastavimo razvijati brend te da postanemo prvi izbor kada su u pitanju LI produkti. Vjerujemo da s našim inovativnim idejama, kvalitetnim produktom te nuđenjem rješenja po principu "ključ u ruke" možemo daleko dogurati.“

A kad smo kod uspomena, Riko je izdvojio prvi odlazak Matisona na jednu veću konferenciju u Afriku, u Cape Town, gdje je i nastala slika pored. „Čim smo sletjeli, imali smo dogovoren sastanak s jednim od partnera koji nas je pozvao na ručak. Fora je bila u tome da smo mi došli jako lijepo obučeni, u odijelima, a nismo znali da se restoran nalazi u prirodi, da ćemo ručati na klupicama u sasvim neformalnom okruženju. Partner nas je dočekao u japankama i havajskoj košulji, a mi smo, naravno, bili prilično uočljivi i s velike udaljenosti. Ipak, sve je prošlo super i ovo je bila samo jedna anegdota kojoj smo se zajedno smijali.“

5
2009

Pokrenuli smo STIPEndije

Sedam IT STIPEndija je projekt koji je nastao kao posveta našem dragom kolegi, prijatelju i suvlasniku Sedmice, Stjepanu Daidžiću, koji je tragično preminuo 29. rujna 2007. godine. Stipe je svojom dobrotom, karizmom, razigranošću i vizionarstvom ostavio neizbrisiv trag i drago nam je što na ovaj način i dalje ostaje s nama.

Projektom Sedam IT STIPEndija ulažemo u buduće ICT stručnjake željne znanja i iskustva. Ponosni smo na sve naše bivše i sadašnje STIPEndiste koji su svojim radom doprinijeli Sedmici i pomogli da uspomena na Stipu živi i dalje.

6
2011

Preselili smo se na trenutnu lokaciju

2011. godine preselili smo se na Koledovčinu, što nam je bilo važno kako bismo osigurali mogućnost daljnjeg rasta. Fun fact: biljka u kutu slike s nama je od prvog dana. 😊

7
2011

Akvizirana tvrtka kćer Lamaro Digital

Lamaro je osnovan 2011. kao startup usmjeren na inovativna rješenja u e-izdavaštvu, a kroz 10 godina postojanja fokus nam se prebacio na e-učenje i njegove različite oblike. Kroz lepezu rješenja (od kreiranja digitalnih obrazovnih sadržaja, preko njihova pohranjivanja u repozitoriju materijala, do praćenja njegove uporabe i omogućavanja različitih oblika učenja kroz LMS sustav). Vizija nam je digitalizirati obrazovne potrebe naših klijenata kako bismo svi zajedno napredovali kroz učenje i stjecanje novih vještina, ističe Sonja Grđan, direktorica Lamara. 😊

Ponosni smo na sve naše projekte, a posebno na to da DOS-ovi koje smo radili s Algebrom imaju višemilijunske preglede i pomogli su tisućama učenika da nauče novo gradivo ili provjere svoje znanje.

Od 03/2021 organizacijski smo sektor u Sedmici i radimo na 5 lokacija (Zagreb, Osijek, Varaždin, Novalja, Karlovac).

8
2013

Postali smo CISCO i F5 Gold Partner

Gold partnerski status smatramo velikim uspjehom jer potvrđuje da imamo svu potrebnu ekspertizu (tehničku, stručnu i projektnu) za odrađivanje najkompleksnijih projekata iz područja različitih tehnologija koje nude Cisco i F5. Vjerujemo da se na tržištu ističemo po vrhunskoj kvaliteti isporuke i inovativnosti u rješavanju problema, pri čemu su nam potrebe korisnika uvijek na prvom mjestu. Također smo izrazito ponosni na naše Cisco CCIE i F5 CSE inženjere jer je za tu razinu certifikacije bilo potrebno uložiti puno truda i vremena te ostvariti financijske ciljeve koji nisu sasvim prilagođeni malom tržištu poput hrvatskog. Smatramo da je naša kvaliteta i u tome što se ne libimo nuditi i implementirati najnovije tehnologije koje postoje na tržištu, a našim korisnicima smo spremni uskočiti i pomoći u rješavanju problema različitih vrsta kao pravi „trusted advisor“, ispričali su nam Hrvoje Selak, direktor sektora Proizvodnje i Krešimir Pavelin, direktor ITIS-a.

Slika pored je iz 2004. godine - Instalacija prve Hitronet infrastrukture u FINA-i (s desna nalijevo: Jerko, Hrvoje, Mirta i Stipe iza improvizirane zaštite od buke koju su stvarali Cisco 2x7609 i 4x7200 – oprema je otišla u „mirovinu“ 2020. te je zamijenjena novom)

9
2014

Pokrenuli smo interne projekte organizacijske kulture

Projekti organizacijske kulture nastali su u želji da obogatimo naše radno okruženje i zajedno doprinesemo većem zadovoljstvu kroz druženje, učenje, sport, dijeljenje znanja i slično. U nastavku pogledajte samo neke od aktivnosti u kojima smo ove godine sudjelovali u okviru različitih grupa.

Aktivan sam – sudjelovali smo na utrci Wings for Life i na dm ženskoj utrci, a dio ekipe je kondiciju održavao srijedom na nogometu

Podijeli sa mnom – organizirali smo igranje online društvenih igara u doba kad smo bili spriječeni družiti se uživo

Zanima me što znaš – u ovoj smo godini održali sljedeće edukacije: GAP analiza, Product Design, CI/CD Pipeline, Matison, a danas, na naš rođendan, očekuje nas i tema „Sve što ste uvijek htjeli znati o prodaji, a niste smjeli pitati“

10
2015

Osnovali smo HR sektor

Kako je Sedmica rasla, prepoznala se potreba za osnutkom HR sektora, što je pomoglo staviti fokus na našu najveću vrijednost – zaposlenike. Vjerujemo da nas je to obogatilo i pomoglo u ostvarivanju naše misije i vizije, a danas ne možemo zamisliti Sedmicu bez naših HR-ovki. O tome što najviše voli u svom poslu i koja joj je najdraža uspomena, ispričala nam je naša HR Managerica, Nika Vezmar.

„Što mi je najdraže u poslu? To što se kultura firme uklapa u ono što volim, odnosno čemu težim i privatno. U HR poslu se često događaju situacije u kojima ne postoji neki priručnik o tome kako ih riješiti, često je potrebno puno kreativnosti, osluškivanja različitih mišljenja i na kraju smišljanja strategije za najbolji pristup. Sviđa mi se što se na kraju u Sedmici odabiru rješenja koja će biti usmjerena na zadovoljstvo zaposlenika. To se može vidjeti od samog starta, odnosno selekcije zaposlenika, gdje imamo poprilično visoke kriterije. Zaista nam je bitno ne zaposliti samo izvrsne stručnjake nego i osobe koje će po svojim karakteristikama odgovarati postojećem timu.“

Što se tiče uspomena i anegdota, Nika nam je rekla da ih je bilo uistinu puno i da se teško opredijeliti za najdražu. „Sedmica je inače, između ostalog, poznata i po svojim proslavama. Samo ću reći da smo jedne godine napravili tako dobar vatromet da se izreka "This party's on fire" više nije morala shvaćati u prenesenom značenju. Da, svakako se veselim novom teambuildingu nakon covid pauze." 😄

11
2015

Prvi B2B run

2015. godine prvi smo put sudjelovali na jednoj od najvećih poslovnih utrka u Europi – B2B run! 💪🏻

12
2016

Prvi smo dobili potporu Eurostarsa u iznosu 1,5 milijuna kuna za istraživanje i razvoj

Ponosni smo što smo 2016. godine prvi u Hrvatskoj dobili potporu EUROSTARS-a, programa koji je osmišljen od strane Europske komisije kao potpora aktivnostima istraživanja i razvoja malih i srednjih poduzetnika. Projekt koji smo prijavili nosio je naziv SafeBox, a sufinanciran je s iznosom od 1,5M kn bespovratnih sredstava iz Eurostars programa. Bila je riječ o Cloud rješenju upravljanja automatima za polaganje gotovog novca (cash deposit machines). Projekt je prijavljen kao partnerska suradnja Sedmice i talijanskog partnera Next u kojem su naše aktivnosti bile primarno vezane uz razvoj serverskih komponenti i mobilne aplikacije, dok je partner bio zadužen za hardverski dio sefa i njegovu klijentsku stranu. Možemo reći da je specifičnost našeg rješenja bila u razvoju baziranom na paradigmi Cloud multi-tenant rješenja što tada nije bilo prisutno među postojećim rješenjima na tržištu, ispričao nam je naš Dario Sekula, direktor EU-a.

13
2017

Otvoren je ured u Splitu

Naša podružnica u Splitu broji desetak kolega koji su raspoređeni u tri odjela:  RSPR (Razvoj softvera i poslovnih rješenja), Matison te ZP (Zajednički poslovi). Možemo reći da najviše osvaja osunčani balkončić za ispijanje kave, ali neizostavni element su i hladna i topla soba (čitaj: soba u kojoj radi klima, za one koji preferiraju svježiji radni prostor vs. soba u kojoj njezini pripadnici paze da je uvijek toplo). 😊

A osim što su vrijedni u svakodnevnom poslu, također su i majstori kuhinje pa roštilj nije rijetka pojava!

14
2017

Zaposlen 100-ti zaposlenik

Jedne, ne tako davne 2016. godine, na studentsku praksu došao nam je naš Josip Mandić. U Sedmici se brzo uklopio, a brzo je i učio i razvijao nove vještine pa je 2017. postao i službeni zaposlenik, i to ne bilo kakav, već počasni stoti! Josip trenutno radi kao Programski inženjer specijalist i dio je našeg tima.

Kao najveću vrijednost Sedmice istaknuo je ljude i atmosferu, odnosno, kako kaže, činjenicu da ne trebaš imati kočnicu pred bilo kime. „Sviđa mi se to što jedni drugima čuvamo leđa i zaista nam je užitak raditi zajedno“, komentirao je. Ispričao nam je također kako su mu posebno draga neka nepisana pravila – „Ovdje ne trebaš nekoga pitati hoće li na kavu jer se zna da se u 08:30 nalazimo u kuhinji na jutarnjoj kavi, ručamo zajedno u 11:15, još jedna kava slijedi u 13:30, a tu je i piće utorkom nakon posla, nogomet srijedom…“ Osim što igra nogomet, Josip je poznat i kao interni sportski novinar koji redovito objavljuje nogometne kronike nakon odigranih utakmica srijedom. 😊

Kada smo razgovarali o najdražoj uspomeni, nije bilo lako izdvojiti samo jednu, ali posebno pamti svoj prvi teambuilding – na kojemu je upravo i nastala ova slika!

15
2017

Zabbix postao partner

Od 2017. godine, kada smo postali Zabbix partner, imali smo nekoliko velikih implementacija od kojih se svakako ističu projekti u Erste Banci, FINA-i, A1 telekomu, KBC-u Zagreb te nekoliko manjih implementacija. Danas smo prepoznati na tržištu kao regionalno najveći Zabbix partner, čime se zaista ponosimo. Smatramo da nas izdvaja činjenica da Zabbix za nas nije samo alat za nadzor IT infrastrukture, već predstavlja platformu koju nadograđujemo s drugim alatima i modulima koje samostalno razvijamo. Tako nadograđen Zabbix sustav nudimo korisniku kao jedinstveni proizvod koji može nadzirati svaki uređaj koji ima IP adresu. Kako bismo sve to mogli ostvariti, imamo tim od 8 inženjera koji se bave prvenstveno Zabbixom i razvojem njegovih modula. Ponosni smo i na to što smo jedini Zabbix Certified Partner u jugoistočnoj i istočnoj Europi te na to što je naš Aldin Osmanagić prvi nositelj Zabbix Certified Expert certifikata u ovom dijelu Europe.

Što se tiče narednih godina, cilj nam je napraviti zaokruženo rješenje koje će omogućiti nadzor tradicionalne IT infrastrukture, ali i modernih mreža (poput IoT i SDN) bez potrebe korištenja nekoliko različitih i nepovezanih alata. U konačnici, planiramo napraviti alat koji će korištenjem AI/ML tehnologija upozoravati na mogućnost pojave problema te omogućiti samooporavak infrastrukture prije nego krajnji korisnik primijeti problem.

16
2020

Osnovan novi interni start-up 7Pay

Priča o 7Pay-u počinje još 2009. kad Sedmica preuzima tvrtku Fintra u kojoj se razvijao temeljni proizvod – Karat24, a s tvrtkom su došli i zaposlenici koji su i danas s nama, braća Matanović. Kako je priča rasla, tako su im se priključivali kolege, a sve se događalo u okvirima RSPR-a (Sektora za Razvoj softvera i poslovnih rješenja). 2020. godine tržište je pokazalo da je pravo vrijeme za jak rast te je odjel Fintra prerastao okvire odjela i 01.08.2020. postao sektor/interni startup unutar Sedmice.

Ivan Murat, direktor 7Pay-a, kaže nam da se u sljedećih godinu dana očekuje rast servisnih aktivnosti te stvaranje jakog brenda na tržištu platformi za procesiranje kartičnih transakcija uz lansiranje novih, tehnološki naprednih proizvoda. „Stvaranje tvrtke, pa iako ona izrasla u okvirima već postojeće, sa sobom nosi razne izazove, ali i uspjehe. Od toga se kao izazov ističe prelazak na novu tehnološku platformu, a kao uspjeh – stvaranje samostalne organizacije koja može odgovoriti na potrebe tržišta. Naravno, ništa od toga ne bi bilo moguće da nema Sedmice te, iako 7Pay živi kao startup, dio je Sedam IT obitelji s kojom dijeli tehnologije u kojima radimo, korporativnu kulturu, pa i zaposlenike!"

17
2020

Uspješno smo hendlali rad od kuće

S „novim normalnim“ došlo je i neophodno privikavanje na rad od kuće. Sada sa sigurnošću možemo reći da smo to uspješno preživjeli i da nas je u mnogočemu natjeralo da budemo kreativniji i razmišljamo izvan okvira. Osim internih mailova s korisnim informacijama za uspješan prelazak na remote način rada, zaposlenicima smo davali smjernice za vježbanje od doma, popis zanimljivih knjiga i filmova za slobodno vrijeme te smo dijelili fotografije rada od kuće. Tu su svakako i videopozivi koji nam, osim za sastanke, služe i za zajedničko virtualno druženje i ispijanje kave. Više o tome kako smo se prilagodili novim okolnostima možete pročitati na linku.

18
2021

Nastavljamo rad na BSS platformi

Iako smo tehničke temelje nove BSS platforme postavili još prošle godine u okviru projekta Ministarstva poljoprivrede, možemo reći da smo u 2021. godini napravili iskorak u broju modula koji sada pokrivaju velik opseg funkcionalnosti i poslovnih potreba naših korisnika, govori nam naša Petra Belinić, Operativna direktorica RSPR-a.

„Kroz implementaciju BSS platforme, napravili smo migraciju na mikroservise, što nam je donijelo veću fleksibilnost u upotrebi novih tehnologija i skalabilnosti, lakšu implementaciju i održavanje novih modula/aplikacija, a svakako i veću produktivnost te brzinu. Osim toga, budući da je to tehnološki izazovna platforma, uvođenjem iste povećali smo zadovoljstvo i naših korisnika, ali i naših zaposlenika koji se vesele raditi na modernim i konkurentnim tehnologijama. Plan nam je u sljedećoj godini nastaviti s nadogradnjom mikroservisa i funkcionalnih modula."

„Također, još jedan benefit koji smo uveli s BSS-om je i Product design, odnosno možemo reći da smo stavili fokus na postizanje maksimalno modernog sučelja, prilagođenog našim korisnicima te ugodnog za korištenje."

Sedmica slavi

Puno se događaja odvilo u proteklih 18 godina i nije bilo lako izdvojiti tek neke od njih. Ipak, svi oni imaju nešto zajedničko, a to je velika želja, motivacija i ustrajnost u onome što radimo. Naravno, kao i u životu, bilo je u ovim godinama i uspona i padova, ali možemo reći da smo iz svega nešto naučili i da smo upravo zbog svih tih iskustava danas ovdje gdje jesmo. U narednim godinama planiramo još rasti i razvijati se te s uzbuđenjem iščekujemo sve nove izazove koji nas čekaju! Naposljetku, još se jednom želimo zahvaliti svim našim zaposlenicima, i sadašnjim i bivšim, bez kojih Sedmica ne bi postojala. Isto tako, hvala našim korisnicima na povjerenju koje nam ukazuju već 18 godina!