Za učinkovito upravljanje poslovnim procesima i odgovarajuću kvalitetu usluge korisnicima, potrebna je dobro organizirana infrastruktura koja omogućuje centralno i učinkovito upravljanje.

Optimizacija ICT infrastrukture

NOC – Network Operations Center

Network Operations Center (NOC) osigurava visoku raspoloživost mreže i dostupnost servisa. Istodobno smanjuje rizike i trajanje ispada sustava te troškove infrastrukture. NOC uočava i rješava probleme prije prijave korisnika, a to zajedno s usklađenom i kontroliranom komunikacijom znači da su korisnici zadovoljniji. Nadalje, automatizacijom poslovnih procesa NOC povećava produktivnost osoblja, a dodatno nadzire učinkovitost ICT sustava i SLA parametre.

U slučaju problema zauzetog linka isti se rješava proaktivnim nadzorom mreže kroz sustav Sedam NOC, a koji se sastoji od procesa:

  • Performance Management Sustav koji šalje upozorenje na Fault Management Sustav – zauzeće linka je preko 80% što odstupa od uobičajenih 10% u protekla 3 tjedna
  • Fault Management Sustav koji generira alarm i otvara incident u Service Desk Sustavu. Obavijest o incidentu se prosljeđuje u Call Centar.
  • Iz Fault Management Sustava se otvara izvješće za navedeni link u Sustavu za analizu prometa. U izvješću se vidi zauzeće linka u in/out smjeru te se radi drill down na detaljnija izvješća koja prikazuju tko generira promet na linku.
  • Vidi se da određena IP adresa preuzima multimedijski sadržaj s Interneta.
  • Korisnika s navedenom IP adresom se upozorava da zaustavi download i on to čini.
  • Zauzeće linka pada ispod 70% i alarm se briše u Fault Management Sustavu. Fault Management Sustav zatvara incident u Service Desk Sustavu te on šalje obavijest o zatvaranju incidenta u Call Centar.
  • Korisnik xy zove Call Centar i prijavljuje problem s brzinom pristupa na Internet na problematičnoj lokaciji. Djelatnik Call Centra ga obavještava da je problem riješen.

Uvođenjem NOC-a u poslovne procese postiže se bolji nadzor uređaja i smanjuje njihova nedostupnost. Pored reaktivnog djelovanja rješavanjem situacija uzrokovanih kvarovima ili greškama, postiže se i proaktivno djelovanje praćenjem performansi na uređajima kako bi se one analizirale radi statističke analize ili na vrijeme uočile njihove degradacij te pokrenule aktivnosti za njihovu optimizaciju.