UC je jednostavna infrastruktura i alat za suradnju koji povezuje ljude i informacije preko raznih tipova tehnologija.

Infrastruktura

Hardver i softver za realizaciju kolaboracijskih rješenja


Tradicionalno se govorni promet (telefonija) prenosi korištenjem javne telefonske mreže koja se temelji na komutaciji linija. Mnoge kompanije i organizacije implementiraju vlastite interne telefonske centrale (PBX). Nažalost, to znači da kompanija mora izgraditi zasebnu mrežu za podatkovni promet (Internet, e-mail i sl.), te dodatno plaćati telefonske usluge za pozive prema svojim udaljenim lokacijama ili partnerima. U takvim situacijama najbolje rješenje su Unified Communications (sustavi objedinjenih komunikacija) ili skraćeno UC.

Rješenja UC sustava nude nekoliko prednosti koje uključuju:

  • smanjenje troškova i kompleksnosti mreže, s obzirom da se treba održavati samo jedna mreža,
  • smanjeni troškovi telefonskih usluga zahvaljujući konvergenciji podataka koja omogućuje glasu da se u ip paketu kreće podatkovnom mrežom, čime se izbjegava korištenje javne telefonske mreže (PSTN). Rezultati su niži računi, te brz povratak investicije,
  • jednostavno dodavanje novih ili premještanje postojećih telefonskih uređaja/radnih mjesta i sl.,
  • udaljeno upravljanje sustavom,
  • jednostavno proširenje aplikacijama i uslugama kao što su IP kontakt centar, video konferencije i sl..

Primjena VOIP tehnologije stvara dramatične promjene u tehnologiji i procesima kontakt centra. S obzirom da se platforma takvih rješenja temelji na otvorenim industrijskim standardima, implementacija novih funkcionalnosti je brža, troškovno isplativija i manje rizična u odnosu na tradicionalne pozivne centre bazirane na ‘klasičnoj telefoniji’.