Sedam IT → Blog

7 savjeta za uspješno rukovođenje

Ono što čini svaku organizaciju jedinstvenom i vrijednom su ljudi. Ljudi su onaj nezamjenjivi dio koji daje „dušu“ i smisao svakom radnom zadatku. Jer kako bismo uopće došli do dobrih rezultata rada ako nemamo zadovoljne, ispunjene i motivirane zaposlenike? Upravo u tome važnu ulogu imaju rukovoditelji, koji su tu da svoje ljude motiviraju, pružajući im smisao i izazove u radu, da potiču njihovu kreativnost, te da brinu i usmjeravaju svakog pojedinca u timu. Da je kvalitetno rukovođenje važno, pokazuju i brojna istraživanja, ističući kako je ono povezano sa zadovoljstvom, motivacijom i radnom uspješnosti zaposlenika.

A kako to radimo u Sedmici i koji su naši savjeti za uspješno rukovođenje, pitali smo, povodom mjeseca žena, upravo naše Sedmašice.

1. Otvorena, transparentna komunikacija

Kada govorimo o uspješnim rukovoditeljima, jedna od njihovih važnih kvaliteta je autentičnost, odnosno činjenica da znaju tko su, da stoje iza svojih riječi, ponašaju se u skladu sa svojim vrijednostima i to čine na otvoren i iskren način. Upravo takvo ponašanje osigurava povjerenje zaposlenika, a kao i u privatnim odnosima, možemo reći da je ono temelj i onih poslovnih. Naime, ako vjerujemo jedni drugima, lakše ćemo dijeliti informacije, bit ćemo spremniji međusobno pružiti pomoć i uložiti dodatan trud. Isto tako, bit ćemo produktivniji i lakše preuzimati rizik i odgovornost. Najbrži put do povjerenja jest komunikacija, a o tome nam je nešto više rekla naša Nika, Direktorica HR-a.

„Važno je sa svojim timom transparentno komunicirati, stvoriti osjećaj otvorenosti i iskrenosti gdje svi imaju pravo na mišljenje. Atmosfera treba biti takva da se svaki član osjeća kao vrijedna karika koja može doprinijeti svojom idejom.“ Osim toga, Nika ističe i kako je važno u svemu što radimo imati integritet i stajati iza svog mišljenja i odluke, a ako dođe do nerazumijevanja, onda je potrebno komunicirati, komunicirati i još malo komunicirati kako bismo shvatili što se dogodilo i kako to popraviti.

2. Autonomija

Osjećaj da imamo kontrolu nad svojim ponašanjem i mogućnost izbora kako ćemo nešto napraviti igra veliku ulogu u našem zadovoljstvu i motiviranosti na poslu. Naime, potreba za autonomijom, uz potrebe za kompetentnošću (osjećaj da smo u nečemu vješti) i povezanošću (osjećaj pripadnosti i bliskosti), predstavlja jednu od temeljnih psiholoških potreba svih ljudi. Stoga možemo reći da je važna odlika dobrog rukovoditelja da podržava autonomiju svojih zaposlenika, dajući im na izbor da, primjerice, organiziraju svoj radni dan, razvijaju procese kakvi im odgovaraju, odabiru način pristupanja određenom zadatku i slično. Svaki oblik slobode pomaže da se njihovi zaposlenici osjećaju zadovoljnije, da budu ustrajniji, uspješniji i lakše se prilagode eventualnim organizacijskim promjenama.

Naša Sonja, Direktorica Lamaro Digitala, u razgovoru je istaknula kako smatra da je najvažnije ljudima omogućiti slobodu u onome što rade. „Ljudi koje smo zaposlili vole to što rade i vole rješavati probleme, postajati sve bolji i doprinositi daljnjem razvoju. Upravo zbog toga mislim da je najbitniji faktor pustiti ih da samostalno rješavaju probleme i ostaviti vremena da njihova kreativnost i samoinicijativa dođu do izražaja, ali naravno, biti dostupan i pružati im podršku čitavim putem“, kaže nam Sonja.

3. Stvaranje ugodne atmosfere

Da bismo se na poslu osjećali zadovoljno važno je da, između ostaloga, njegujemo dobru atmosferu, odnosno da smo okruženi ljudima s kojima možemo opušteno razgovarati i ostvarivati zdrave i tople međuljudske odnose. U našem slučaju to može značiti ležernu kavu za početak radnog dana, planiranje gableca od ranog jutra, društvene igre nakon posla, nogomet srijedom, ali najviše od svega otvorenu komunikaciju i timski duh!

O atmosferi na poslu pričali smo s našom Mirjanom, Direktoricom Zajedničkih poslova. Mogli bismo reći da za Mirjanu vrijedi ona izreka – „po jutru se dan poznaje“ jer ističe kako je za nju najvažnije da njezin tim u novi dan krene opušteno i kroz zezanciju. „Volimo naš jutarnji daily sastanak započeti s nekim opuštenim temama i dogodovštinama iz privatnih života, a onda krećemo s dogovorima vezanim za posao. Uvijek raščistimo što je za taj dan bitno meni, što njima i tada se možemo baciti na posao."

4. Davanje i prihvaćanje povratnih informacija

Nakon što smo uložili vrijeme i trud u neki zadatak, svi mi volimo čuti nečiji komentar jer nam on govori da je naše zalaganje prepoznato i da se cijeni. To ne iznenađuje s obzirom da je potreba za kompetentnošću također jedna od temeljnih ljudskih potreba. Dakle, da bismo na neku aktivnost bili potaknuti „iznutra“, vođeni zadovoljstvom koje proizlazi iz same te aktivnosti, važno nam je osjetiti da smo njome uspješno ovladali. Svijest o tome da smo dobro obavili zadatak, kao i uvid u prostore za napredak, razjasnit će očekivanja i olakšati daljnji razvoj, a upravo to možemo postići pravovremenim i dosljednim pružanjem povratnih informacija.

O povratnim informacijama pričala nam je Petra, Operativna direktorica Sektora Razvoja softvera i poslovnih rješenja, osvrnuvši se na postavke koje su joj osobno važne u radu. „Prije svega, mislim da, kad je nešto dobro, to treba prepoznati, pohvaliti i nagraditi kako bi služilo kao primjer za dalje. Ne slažem se s onim uvjerenjem da je pohvala ono kad nema pokude jer je važno stvari komunicirati.“ Također, Petra nam je ispričala kako, prema njezinom iskustvu, ljudi zaista dobro reagiraju na otvorenu povratnu informaciju, koja ponekad uključuje i konstruktivnu kritiku. „Mislim da je za odnos važno da ljudi znaju da im nećeš prešutjeti niti onda kad nešto nije dobro i vjerujem da se iz toga samo može graditi bolja priča.“

5. Otkrivanje jakih strana svakog zaposlenika

Svatko od nas se razlikuje, kako po znanjima i vještinama koje posjeduje, tako i po aspiracijama i interesima u poslu. Te nam razlike pomažu obogatiti radne zadatke i okolinu u kojoj boravimo, pružajući čitavoj priči neku dodanu vrijednost. Zbog toga je važno da rukovoditelji svojim zaposlenicima pristupaju na individualiziran način i potrude ih se zaista upoznati i otkriti njihovu strast. U Sedmici vodimo računa o tome da voditelji redovito prate zaposlenike na individualnim razvojnim razgovorima, ali volimo i svaki oblik neformalne i opuštene komunikacije, čiji doprinos je nezamjenjiv.

Mia, Direktorica Business Developmenta, najviše se veseli kombinirati snage tima kako bi u sinergiji došli do većeg efekta. Kaže nam da „svakoga od nas, taj jedinstveni set iskustava, vještina i znanja, čini posebnom individuom i zapravo svatko ima neki svoj forte“ – osobno smatra da je njezin zadatak iskoristiti forte svake osobe, odnosno pronaći strast u ljudima kako bi mogla složiti kvalitetan mozaik. S obzirom na to da zaposlenici dolaze iz različitih područja, Mia ističe kako je važno iz svakoga izvući ono najbolje, a da pritom osvijeste koje su jake strane ostalih članova tima da bi se mogli osloniti jedni na druge.

6. Dijeljenje vizije i strategije

Neizbježno je da ponekad neki zadaci u poslu i nisu baš najinspirativniji, međutim, ako znamo gdje nas oni vode i koji kotačić u velikoj slici pokreću, lakše nam je shvatiti njihovu važnost i pristupiti im motivirano. Razumijevanjem vizije i puta kojim se krećemo, i sami postajemo aktivnim sudionicima i kreatorima čitavog procesa, što potiče inicijativu i usmjerava nas prema cilju.

O pružanju velike slike, razgovarali smo s Jelenom, Operativnom direktoricom 7Pay-a. „Najviše se trudim motivirati ljude dijeljenjem vizije onoga što želimo postići. Konkretno, često se može dogoditi da je svatko zadubljen u svoj posao i nema uvid o to što drugi timovi rade, a smatram važnim da su svi upućeni i svjesni neke šire slike i strategije koju imamo.“ U svemu tome, Jelena naglašava kako joj je važan prijateljski i otvoren odnos, iz kojeg svi mogu učiti. „Ne vidim sebe kao nekoga tko se nameće, više to gledam kao suradnju, svi doprinosimo svojim dijelom, a moj dio je taj da mogu pružiti pogled na strategiju i budućnost.“

7. Povjerenje

Kad bismo sve što su nam naše Sedmašice ispričale trebali svesti pod jedan zajednički nazivnik, to bi svakako bilo povjerenje. Povjerenje da smo tu jedni za druge i onda kad je dobro, a i onda kada zapne. Povjerenje da zajedno možemo graditi super priču. Povjerenje da smo spremni jedni od drugih čuti koja su naša mjesta za napredak i da smo spremni raditi na sebi. Povjerenje da možemo biti ono što jesmo i iskreno razgovarati o onome što nas brine, na čemu želimo raditi, gdje se želimo razvijati. Sve u svemu, vjerujemo da svatko od nas čini kariku bez koje Sedmica ne bi bila to što jest i stoga je naša poruka za kraj – gradite odnos sa svojim ljudima, nastupajte s otvorenim stavom i znatiželjom, slušajte i budite iskreni, a sve će se drugo već nekako posložiti!